Forretningsbetingelser
SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER
Vedrørende salg af digitale produkter fra b&a Group (herefter kaldet “Profil Danmark”)
1. Omfanget af betingelserne:
Omfanget af nedenstående betingelser finder anvendelse mellem b&a Group (herefter kaldet “Profil Danmark”) og dennes kunde, som aftager en service fra Profil Danmark (herefter kaldet ”Kunden”). Profil Danmark og Kunden benævnes hver for sig en ”Part” og samlet ”Parter” eller ”Parterne”.
Særlige betingelser, som tildeler Kunden rettigheder og forpligtelser udover hvad der fremgår af nærværende betingelser, skal fremgå af et særskilt dokument (ordrebekræftelsen).
Overskrifterne i nærværende betingelser er påført for overskueligheden og har ingen retlig relevans i forhold til fortolkning af bestemmelserne.
2. Underretning om bestemmelserne:
Profil Danmark fremsender i forbindelse med Kundens første bestilling af en digital ydelse, et eksemplar af nærværende betingelser sammen med ordrebekræftelsen til Kunden.
3. Profil Danmark ydelser/Kundens forpligtelser:
Profil Danmark leverer nærmere aftalt digital markedsføring til Kunden.
Ydelsen leveres i overensstemmelse med Kundens oplysninger og angivne behov for Ydelsen funktions. Ydelsen leveres således, at den opfylder lovgivningens regler vedrørende salg & marketing i Danmark.
Kunden har mulighed for, at indsende materiale til brug, for udførelsen af deres digitale ydelse.
Skulle kunden have foretaget ændringer på de digitale ydelser, leveret af Profil Danmark, Profil Danmark har ingen forpligtelser overfor kunden i den forbindelse.
Profil Danmark er berettiget til betaling for kørsel efter statens takster i Kundens interesse.
4. Bestilling af ydelser samt indgåelse af aftaler:
En aftale (herefter kaldet ”Aftalen”) om levering af en digital ydelse anses for indgået 2 dage efter, at Profil Danmark har udstedt ordrebekræftelse til Kunden.
Aftalegrundlaget udgøres af nærværende salgs- og leveringsbetingelser samt ordrebekræftelse, som angiver angiver ydelse, varighed, startdato, pris m.m.
5. Priser:
Profil Danmarks priser afhænger af den enkelte Ydelse.
Profil Danmarks ydelser, er abonnements løsninger.
5,1 Abonnement:
Profil Danmark fakturerer abonnement på sine ydelser forud for et år ad gangen. Abonnementet fornyes ikke automatisk.
Aftaler løber i den periode som er defineret i den enkelte ordre. Herefter forhandles aftalen med en ny periode af samme varighed som den foregående periode på ny.
5.2 Generelle oplysninger om Abonnementsvilkår:
Profil Danmark fakturerer generelt alle service- og abonnementsaftaler forud for driftsperioden. Abonnementet fornyes ikke automatisk for en ny periode af mindst 12 måneder, med mindre Profil Danmark og kunden har indgået en anden aftale.
Forudbetalt abonnement refunderes ikke ved opsigelse før faktureringsperiodens udløb.
6. Betalingsbetingelser:
Kunden skal foretage betaling i overensstemmelse med nærværende vilkår.
6. 1 Fakturering:
Profil Danmark udsteder faktura, så snart bestilling af en ydelse er leveret. Det sker elektronisk via e-mail. Kunden er til enhver tid forpligtet til, at holde Profil Danmark underrettet om en eller flere gyldige mailadresser, hvortil fakturaopkrævning kan sendes.
Profil Danmarks ydelse er udført, når fakturaen er udstedt, medmindre andet er aftalt.
Profil Danmark forbeholder sig retten til at stoppe driften af ydelsen, såfremt opkrævet abonnement m.v. ikke betales rettidigt.
6.2 Betalingsbetingelser:
Alle priser er ex. Moms.
Profil Danmarks betalingsbetingelser er netto 8 dage, medmindre andet er aftalt.
Forudbetalt abonnement refunderes ikke ved opsigelse før fakturering periodens udløb, og opsigelse fritager ikke kunden for betalinger som på opsigelsesdagen er betalingspligtige.
6.3 Rykkerskrivelse:
Betaler kunden ikke forfaldne beløb på forfaldsdagen, påløber der (uden varsel herom) 2 % renter pr. påbegyndt måned fra dagen efter forfaldsdagen i henhold til lov om renter ved for sen indbetaling.
Manglende rettidig betaling medfører herudover fremsendelse af rykkerskrivelser, samt lukningsvarsel for de pågældende services. For hver rykkerskrivelse, dog maksimalt 2 stk., pålægges et rykkergebyr på kr. 100,00. Betalingsfristen på rykkerskrivelser er 10 dage.
Der pålægges ligeledes kompensationsgebyr på 310,- ved forsinket betaling.
6.4 Manglende betaling:
Efter manglende betaling af rykker 2, betragtes aftalen som fuldt ud misligholdt, og adgang til de pågældende ydelser blokeres/lukkes. Blokeringen fritager ikke kunden for betalinger som er betalingspligtige. Allerede indgåede e-mails på berørte e-mailkonti opbevares iht. gældende lovgivning. Betalingen overdrages herefter uden yderligere varsel til inkasso.
7. Ansvar og ansvarsfraskrivelse:
Profil Danmark fralægger sig ethvert ansvar for kundens direkte eller indirekte tab, i anledning af datatab, systemnedbrud, uvedkommendes adgang på hjemmesiden eller anden form for manglende levering af bestilte ydelser hos Profil Danmark.
8. Fortrydelsesret
Profil Danmarks produkter/ydelser leveres specialtilpasset til kunden, derfor gælder almindelig fortrydelsesret ikke ifølge forbrugeraftalelovens kapitel 4 §12 (fortrydelsesret ved fjernsalg).
9. Aftalens ophør
Hver af Parterne kan opsige aftalen med et varsel på 30 dage, medmindre der er aftalt en periode, hvor Profil Danmark leverer sine ydelser.
opsigelse fritager ikke kunden for betalinger som på opsigelsesdagen er betalingspligtige.
Såfremt Kunden kommer under konkurs- eller rekonstruktionsbehandling, anses det for væsentlig misligholdelse af Aftalen fra Kundens side, og Profil Danmark er berettiget til at ophæve aftalen.
Ved ophævelse af Aftalen, grundet en Parts væsentlige misligholdelse, er den anden Part berettiget til erstatning efter dansk rets almindelige regler ud over den i punkt 6 anførte dagbod, der ikke skal anses for at være erstatning.
10. Tvister:
Profil Danmark og Kunden har pligt til at forsøge at løse eventuelle tvister i mindelighed. Kan parterne ikke løse tvisten i mindelighed skal enhver retssag anlægges ved Retten i Odense.
11. Oplysninger om Profil Danmark:
B&A Group
Mike Simon Bæk Woelker Hougaard
Bredgade 41a
5560 Aarup
Cvr.: 40 73 36 98
12. Bankforbindelse:
B&A Group
Bank: Lunar Bank A/S
Hack Kampmanns Plads 10
8000 Aarhus, Damark
Reg. Nr: 6695
Konto nr: 2001388102
Iban. nr.: DK0766952001388102
BIC/Swift.: LUNADK22
SIDST OPDATERET FEBRUAR 2025